Cestujeme
vlakem - Amtrak
Oproti
autobusům jsou americké vlaky daleko pohodlnější
a skýtají i mnohem vyšší standard cestování. Amtrak
je vlastně státní podnik, jehož vlaky putují napříč
celým kontinentem.
Pokrytí:
Narozdíl od nekonečně rozmanitého systému silniční
dopravy, je síť železničních tras (viz.
mapa
pokrytí)velmi chudá a kvůli tomu
i značně prodělečná. Proto vyjde kupříkladu cesta
z New Yorku do Washingtonu DC na 50 USD, kdežto
Greyhoundem jen na 35 USD. A Amtrakem se ovšem podíváte
i na místa - samozřejmě viděno z okna vlaku, která
nejsou po silnici přístupná. Mnoho cestovatelů rovněž
oceňuje kouzlo dávno zapomenutých nádraží a tratí
z dob, kdy vlak v Americe ještě něco znamenal. Velmi
populární je rovněž jízda podél pobřeží Pacifiku
tzv. Cost Starlight, jenž vyjíždí z Los Angeles,
projíždí San Franciskem a končí v Portlandu.
zpět
Sazby
Stejně
jako Greyhound nabízí i Amtrak speciální časové
jízdenky platné pro celé území USA a také Kanady
- tzv. Notrh
America Rail Pass.
Navíc si lze vybrat i levnější jízdenku platnou
přímo pro oblast, která je objektem vašeho zájmu.
Rail
Pass je rovněž na jméno. Koupit jej lzeOn-line, telefonicky na
bezplatném čísle 1-800-598-0464,
případně přímo ve stanici označené logem Amtrak.
Cena
za 30 denní jízdenku - pro USA a Kanadu
(Kudy?)
V
sezóně
$645
Mimo
sezónu
$450
Sezóna
platí od 1. června do 15. října, zbytek
je mimosezonní
Cena
za 15 denní jízdenku - pro USA a Kanadu
(Kudy?)
V
sezóně
$400
Mimo
sezónu
$300
Sezóna
platí od 1. července do 31.srpna,
zbytek je mimosezonní
Jízda
Vlaky Amtraku jsou v drtivé
většině dvoupatrové - Superliners, přičemž
horní s velkými skleněnými okny je určeno k sezení
a spodní pro zavazadla. Sedačky jsou sklopné a nikomu
nevadí, pokud není vlak plně obsazen, když je další
sedačka použita jako provizorní lůžko. Standardní
lůžko je samozřejmě za příplatek. Součástí vlaku
je jídelní vůz a televizní monitory, na nichž po
večerech běží celovečerní filmy.
zpět